[FS] How to play online ? Comment jouer en ligne ?

Flight simulators' addicted (FS 2004/FS-X/CFS 3/Il-2/Lock On/Falcon 4.0/...)
Chevalier Bayard
semi-god
semi-god
Steam ID: chevalierbayard
PSN ID: ChevalierBayard
Xbox Live ID: ChevalierBayard

[FS] How to play online ? Comment jouer en ligne ?

Postby Chevalier Bayard » Tue 08 May, 2007 16:29

If like me, you aren't playing on FSX, the latest version of Flight Simulator, you might be very disapointed that Micro$oft have disabled their former servers which prevent you to play online.

Don't worry, here comes the solution with the postcardware FS Host which allows you to create a server and also, with the FSHost Spy tool, to locate servers available.

Since a few months now I use to connect to German-Lloyd Server
Freefligh
at the following IP adress: 80.237.170.17
.

With Flight Simulator 2004 or below, you don't even have to download FS Host Client to connect. Just put the IP address like below.

You have there a message facility a bit like IRC but I would advise you to choose a audio com tool if you play online as,  well it's simply not easy to fly and type down at the same time ;)

And don't forget to send a postcard to Russel Gilbert for FSHost ;)

<table align="center"><tr align="center"><td align="center">Image.

Si comme moi vous ne jouez pas à FSX, la dernière version de Flight Simulator, vous serez déçu d'apprendre que Micro$oft a déconnecté ses anciens serveurs, ce qui vous empêche a priori de jouer online.

A priori seulement car voici une solution avec le postcardware FS Host qui vous permet de créer vous même un serveur et aussi, de vous y connecter et d'en chercher grâce à l'outil FSHost Spy.

Depuis quelques mois je me connecte moi sur le serveur German-Lloyd Server Freefligh à l'adresse IP suivante: 80.237.170.17.

Si vous jouez sur Flight Simulator 2004 ou plus ancien, vous n'avez même pas besoin de télécharger le client de FSHost pour vous connecter. Tapez juste l'adresse IP comme dans la capture ci-avant.

Vous avez une fois connecté la possibilité d'utiliser une fenêtre de discussion rappelant IRC mais je vous conseillerais d'utiliser un soft de conversation audio car il n'est pas facile de piloter et taper en même temps ;)

Et n'oubliez pas d'envoyer une carte à Russel Gilbert pour FSHost ;)
Image

Chevalier Bayard
semi-god
semi-god
Steam ID: chevalierbayard
PSN ID: ChevalierBayard
Xbox Live ID: ChevalierBayard

Postby Chevalier Bayard » Sat 17 Nov, 2007 19:09

German Flight Service is now on 87.230.30.145

Chevalier Bayard
semi-god
semi-god